TAGG-ers.nl

TAGG-ers.nl

Mijn idee: Nuenense jongeren motiveren, actief en competitief digitaal en fysiek te laten deelnemen door middel van een maandelijks terugkerende variërend events, acties of wedstrijden met triggers voor en door het dorp/wijken om actief verbinding te maken met dorpsgenoten van alle leeftijden en achtergronden via een diversiteit van aansprekende jongeren thema’s.

Jongeren zijn de toekomst voor een vitaal dorp/gemeente en wijken binnen een gemeenschap!

Essentieel om jongeren vroegtijdig, beter te integreren binnen de samenleving! Jongeren zijn de community fundamenten voor een vitale woon, leef omgeving en een actief verenigingsleven.

Communiceren doen jongeren veel al digitaal via snel wisselende social media trends.
Jongeren moeilijk te bereiken? Begrijp hun taal en communicatie, trigger en betrek deze mooie doelgroep binnen de community waar ze een belangrijk onderdeel van uitmaken als samenleving! Succesvol is dit alleen als men aansluit in de belevingswereld en daarin anticipeert en op hun manier communiceert en bereikt.

In het dorp Nuenen loopt een innovatief burger initiatief NL-ers.nl/Nuenenaar.nl om jongeren, volwassenen en senioren digitaal en fysiek te verbinden binnen de gemeente en wijken. Een vitale community waar economisch en maatschappelijk iedereen meetelt en er is voor elkaar.

TAGG-ers de essentiële verbinding gericht op jongeren om deze effectief te bereiken en te betrekken!

Hoe doe je dit? Iedere maand wordt een nieuw TAGG-ers event, actie of wedstrijd gecommuniceerd naar Nuenense jongeren via social media, RTV/Online/Print Media en fysiek uitingen als posters en via het NuenensCollege.

Jongeren worden uitgedaagd en getriggerd deel te nemen aan leuke acties/doelen/competitie en te winnen prijzen. De mobile TAGG-ers doelgroep zal gemiddeld liggen tussen de 12-t/m-23 jaar.

Jongeren die deelnemen aan TAGG-ers kunnen de aanwijzingen volgen en richting gecommuniceerde fysieke TAGG-ers punten/locaties gaan. Hier kunnen ze met hun eigen mobiele telefoon een TAGG-ers Sticker/Poster met NFC TAG taggen en of QR code scannen. Daardoor opent zich de webpagina en starten men de TAGG-ers Tour met een opdracht of vraag, na deze digitaal te hebben voldaan worden de TAGG-ers deelnemer door verwezen naar het volgende fysieke TAGG-ers punt/locatie binnen de gemeente of wijk voor een nieuwe opdracht of vraag! Dit doet men tot men het laatste TAGG-ers punt/locatie heeft volbracht heeft! Zo komt er een eindresultaat met een score en of een maand winnaar uit! Deze word bekend gemaakt via social media, RTV/Print/Online Media.

De leeftijd 2-t/m-11 jaar wordt via ouders acties kenbaar gemaakt om zo ook deze doelgroep te bereiken en betrekken maar dan fysiek zonder mobiel via het verbindend burger initiatief NL-ers.nl.

Wat doe je? Multi-inzetbaar iedere maand een ander uniek pakkend thema met nieuwe TAGG-ers punten en locaties, opdrachten, vragen en specifieke einddoel met of zonder achterliggende intenties vanuit de redactie, verenigingen, organisaties (bv GGD) of de gemeente Nuenen.

Thema’s als bv: Sports, Out-Fit, Quiz-Up, Gezond & Stoer, Nu off Toen, Ik Durf, Sing & Swing, Nature Feels, VoorElkaar, Shoppers, Wie Weet T, Game-It, Project Z, Kunst-Zinnig, Vlogg-ers, Mijn Stem, enz,

Lokale partners hebben voordeel om de jongerendoelgroep te bereiken als o.a.: NuenensCollege, RTV/Online/Print Media, Verenigingen, Winkeliers, Ondernemers, organisaties en gemeente Nuenen.

Continuïteit is gewaarborgd vanuit lokale partners en vrijwillige redactie als de basis in Nuenen staat!

TAGG-ers is innovatief, op schaalbaar en een multidisciplinaire toepassing als Nuenense blauwdruk voor andere gemeenten/dorpen om jongeren te motiveren en beter te laten integreren en laten deelnemen in de fysieke vitale community in dorpen en wijken.

Wat heb je nodig/wil je doen met de opbrengst? Financiële opstart kosten die nodig zijn om een succesvol project te kunnen neerzetten in Nuenen.

1x Basis grafische vormgeving stijl /campagne materiaal en
1x Basis realisatie van TAGG-ers.nl web platform/CMS integreren van NFC en QR techniek om per thema NFC stickers en QR codes te vervaardigende om in te zetten voor de gemeente/dorp/wijk.
- 1x TAGG-ers Basis realisatie & Vormgeving a € 12.500,-

Basis NFC TAGGs, stickers en posters per thema per maand!
- 12x € 500,- per maand in opstart jaar a € 6.000,-

Totaal subsidie/ondersteuning aanvraag voor TAGG-ers is € 18.500,-

Opbrengst is nihil als doelstelling vrijwillig en indien anders herinvesteren in kosten nieuwe thema’s!

Ondernemers en winkeliers stellen prijzen belangeloos beschikbaar voor de winnaar of deelnemers.
Redactie van vrijwilligers zorgt voor leuke thema’s, vernieuwing en continuïteit richting de jongeren.

Toekomstige funding komt vanuit lancering van NL-ers.nl bij meerdere gemeenten met als blauwdruk Nuenen om een vitale community als Nuenenaar.nl op te zetten door fysiek en digitaal een gemeente en wijken te verbinden.

TAGG-ers word in/deze gemeentes aangeboden en is breed op maat inzetbaar door eigen gemeenten redacties om ook de jongeren per unieke gemeenten te bereiken.

alle initiatieven

K2 Challenge

De K2Challenge wordt in opdracht van het bestuur van de stichting K2 Prijs georganiseerd door stichting Zet met de volgende partner: Dr. Mollercollege/Walewyc Mavo (OMO Scholengroep de Langstraat).