#1 LEEF OERsimpel | #2 JAi OUTDOOR

#1 LEEF OERsimpel  |  #2 JAi OUTDOOR

Mijn idee: Eén financiële bijdrage voor twee oersterke concepten

#1 LEEF OERsimpel
Jongens ontwikkelen een positieve mannelijke identiteit door contact en actief zijn met hun vader en/of andere (volwassen) mannen. Binnen het concept LEEF OERsimpel willen wij vader-zoon weekenden organiseren in de gemeente Oss waarin dit contact voorop staat. Een weekend waarin activiteiten voor mannen worden gedaan en waarbij wordt teruggegaan naar de basis. Geen luxe. Geen contact met de buitenwereld. Alleen maar tijd voor elkaar. Het doel is om vader en zoon van elkaar te laten leren waarbij de focus ligt op positiviteit. Samen quality time hebben. Herinneringen maken voor het leven. Dat is het doel.

#2 JAi OUTDOOR
Feit: een natuurlijke omgeving heeft een positieve invloed op de gezondheid van de mens, van kinderen tot ouderen. JAi OUTDOOR wil stimuleren dat mensen meer tijd in de natuur doorbrengen en back to basic gaan. Wij verhuren onze tenten met een basisinrichting daarom zowel aan maatschappelijke projecten (met de focus op jongeren) als aan particulieren. Hierdoor maken wij een outdoor ervaring op een eenvoudige en laagdrempelige manier mogelijk voor onze doelgroepen. Denk hierbij aan verhuur aan scholen en verenigingen, maar ook het verhuren van materiaal voor bruiloften, teambuilding en bedrijfsuitjes.

Hoe doe je dit? #1 We kiezen in de opstartfase heel bewust voor de doelgroep van vaders en zonen in de leeftijd van 16 tot 21 jaar (adolescenten). Dit is de leeftijdsfase waarin jongens een eigen identiteit gaan zoeken en hun zelfbeeld en eigen mening verder ontwikkelen. Ze worden zelfstandiger, gaan nieuwe relaties aan en krijgen steeds meer verantwoordelijkheid doordat ze loskomen van hun ouders. Ze worden volwassen en dat is niet altijd even gemakkelijk. De vader heeft een andere invloed op de ontwikkeling van een zoon dan de moeder. Vaak weten vaders echter niet goed hoe ze hun zoon goed kunnen begeleiden. Daarbij gaan wij ondersteunen. Het contact met gelijkgestemden en contact met elkaar is hier belangrijk. Daarop is het programma van het hele weekend dan ook gebaseerd.

#2 Als ondernemers hebben wij al veel lokale contacten en zijn wij bezig om nog meer zichtbaarheid te krijgen. De contacten die wij al hebben opgebouwd met diverse Osse ondernemers alsook met gemeente Oss willen wij verder uitbouwen. Daarnaast willen wij de zichtbaarheid bij particulieren vergroten. Wij zetten ons netwerk in om organisaties en verenigingen te bereiken die de doelgroep jongeren bedienen. Om onze zichtbaarheid bij maatschappelijke organisaties te vergroten willen we allereerst actief contact leggen met basisscholen in gemeente Oss.

Wat doe je? #1 Samenwerken is het sleutelwoord van het weekend. Samenwerken omvat veel positieve elementen zoals communicatie, verbinding en inzicht in elkaars behoeften krijgen. Groepsgewijs of als vader en zoon werk je tijdens dit OERweekend in verschillende opdrachtvormen. We gebruiken in de begeleiding methodes vanuit NLP (Neurologisch Linguïstisch Programmeren) en modellen van TA (Transactionele Analyse). Veel mensen zijn hiermee niet bekend dus daarom zal er aandacht zijn voor praktische uitleg. Echter zit de kracht en het leermoment vooral in de ervaring dus daar ligt de focus op. Zonen leren door middel van diverse opdrachten van de ervaring van hun vader, vaders krijgen nieuwe inspiratie over de rol die zij hebben. Wij zien in de toekomst ook mogelijkheden om bijvoorbeeld een online programma te schrijven, ex-deelnemers extra online begeleiding te geven of terugkomdagen te organiseren.

#2 40% van onze verhuurcapaciteit blokkeren wij in de jaarplanning voor maatschappelijke projecten. De overige 60% is voor particulier gebruik. Zo hebben wij een goede balans tussen inkomsten, kosten en de afschrijving van onze materialen. Voor maatschappelijke projecten gericht op jongeren bieden wij een gereduceerd tarief aan.

Wat heb je nodig/wil je doen met de opbrengst? Wij zijn langetermijndenkers. Onze ideeën gaan al verder dan wat we tot nu toe hebben beschreven. Het neerzetten van een basis die staat als een huis en het behalen van gestelde doelen heeft nu onze eerste focus. Onze totale kostenbegroting komt op € 25.000,- voor de gezamenlijke concepten. Dit willen wij volledig besteden aan het opzetten en inrichten van een basis tentenkamp en de bijbehorende (online) marketing en communicatie die nodig is om onze concepten succesvol te maken. Wij kiezen voor de aanschaf van duurzame producten met een lange levensduur die bij twee concepten ingezet kunnen worden. Zo hebben bijvoorbeeld de tenten die wij willen inzetten een verwachte levensduur van 15 jaar.

alle initiatieven

K2 Challenge

Stichting K2 Prijs
Postbus 90123
5000 LA Tilburg

Partners

De K2Challenge wordt in opdracht van het bestuur van de K2prijs georganiseerd door stichting Zet in samenwerking met de volgende partners:

© Copyright Stichting K2 Prijs
Alle rechten voorbehouden

K2 To top